Hot Summer

ϟ meh sini cara nak bukak blog korang :)
Friday, May 27, 2011 ϟ 3:04 AM ϟ
 Salam kawan-kawan , ramai yang tak dapat sign in blog kebelakangan ini. Ok aku hanya dapat tolong bloggers yang mempunyai masalah tak boleh sign in disebabkan EMAIL RESEND sahaja. Apa itu EMAIL RESEND ? sila search google .

Ok aku akan tunjukkan step by step untuk selesaikan masalah ini. Bukan apa ramai yang tak tahu, jadi aku tunjukkan toturial sikit.


1) Sign In Blog





2) Pastu confirm2 dia akan keluar page ni.. (entry toturial ini berkaitan dengan page ini) so yang mana ada masalah password silap ke emel lupa ke ape ke sorry diluar pengetahuan.




3) Klik perkataan CLICK HERE sebelah emel yang dibold tersebut. contoh :-


  4) Dengan pantasnya korang buka platform emel korang. Contoh kalau yahoo buka yahoo mail, kalau google buka gmail .




    5) sesudah buka emel , cari emel ( SENDER GOOGLE ) . sistem emel google akan hantar satu link untuk aktifkan blog korang. Klik link tu ,





  Oke lepas tu bila klik link ini dia terus direct ke blogger. bukak tabs baru , lepas tu SIGN IN blog. pastinya akan oke.

  Sebab terjadinya perkara RESEND EMAIL VERIFICATION ni untuk securiti dan untuk pastikan emel yang kita guna tu sah dan aktif. Itu puncanya , lagipun blogger kan baru lepas buat maintenance. So nak verification email balik la. Oke itu saja pengetahuan aku. Bab yang lain-lain tu aku tak dapat tolong . Toturial kali ni mengenai EMAIL VERIFICATION je . harap maklom. Semoga membantu . daa :)

« Past | New »
Navigates

▸ Majesty ◂ ▸ Post ◂ ▸ Tagboard ◂ ▸ Follow ◂
Credits

Skin By : Hafiz Zulkafly
Device : Adobe Photoshop CS5
Others : ImgUr , Color , Sonia
Best View : Using Google Chrome